Dag 5: Bezoek Luzern en aankomst thuis

29 juni 2013 - Luzern, Zwitserland

Beste familie en vrienden,

Na een goede nachtrust mochten pa en ma en wij weer opstaan. Het ontbijt startte dit keer al om 9 uur en om 10 uur checkte we uit. Vanmorgen werd nog even kennis gemaakt met Mw. Meijnders – van Woerden ( schrijfster van de Vrouw met het boek). Naar wij begrepen is haar nicht eigenaar van het hotel Viktoria. In Luzern aangekomen hadden we precies nog 1 parkeerplaats voor invalide in de parkeergarage bij het station Luzern. Al met al prima geregeld ! We bezochten de oude stad en dronken in Lodewijk de 16e stijl een heerlijk bakkie cappuccino. Het was gezellig druk in Luzern omdat er vandaag het Luzern – feest was. Veel blauw-witte ballonnen maakte het allemaal feestelijk en gezellig in de stad. Met de regen viel het uiteindelijk erg mee. We vertrokken om half 3 richting vliegveld, alwaar we om kwart over vier de heerlijke VW Sharan na 800 km gereden te hebben weer inleverde bij Europcar. Op het vliegveld scheen de zon en moesten we inchecken in het Franse gedeelte. Het vliegveld Bazel –Mulhouse is namelijk een Euro-Airport en een samenwerking tussen Zwitserland – Frankrijk. Voor moeder werd weer e.e.a. in werking gesteld. Het viel ons wel op dat de organisatie in Nederland en Zwitserland ( bij aankomst) beter was geregeld. Het ging echt op de franse slag ! Niettemin, was het eindresultaat dat moeder in het vliegtuig werd getakeld !

We vertrokken om 18:20 uur en hadden een goede vlucht naar Amsterdam, waar we om 19:45 uur weer de voeten onder grond kregen. Erg leuk dat we zelfs nog over Goeree-Overflakkee vlogen. Na een heerlijke maaltijd op Schiphol-plaza kwamen we om half elf weer aan in Sommelsdijk. We mogen allen terugzien op een mooie reis en zijn dankbaar dat we deze reis hebben mogen maken in aanloop naar het 50-jarig huwelijksjubileum op D.V. 23 juli 2013.

Allen een hartelijke groet !

1. N.Ozbek:
    3 juli 2013