Dag 4: Autotour Grimselpas en Wallis ( Zermatt)

28 juni 2013 - Zermatt, Zwitserland

Beste familie en vrienden,

We stonden deze dag vroeg op en starten om half negen met het ontbijt. Dit keer had men het ontbijt feestelijk aangekleed. Via de hotelmanager begrepen wij dat het iedere dag weer een hele tour is om het ontbijt geregeld te krijgen i.v.m. de vele nationaliteiten. In het hotel waren namelijk Chinezen, Indiërs en Europeanen. Voor alle groepen wordt er namelijk een apart ontbijt gemaakt!  We vertrokken om half tien, nadat we de tank vol gegooid hadden in Meiringen, naar Grimsel via de Grimselpas op 2.165 meter. Deze route was echt een alpinegebied ! IJsmeren, gletchers en ruwe gebergten met sneeuw. Boven aangekomen in de sneeuw was het slechts 1 graad en was het mistig en koud. Het oorspronkelijke plan om ook de andere 2 passen (  Furka en Susten) te rijden werd verlaten vanwege het mistige weer en omdat de weersvoorspellingen in Wallis beter waren reden we door richting het Rhonedal in de regio Wallis. We passeerden prachtige dorpen als Ulrichen, Reckingen en kwamen uiteindelijk langs Fiesch, Brig en Visp. Hier sloegen we linksaf richting Stalden waarna we rechtsaf sloegen richting Täsch. Nadat we de auto geparkeerd hadden in een spinternieuwe parkeergarage bij het station van Täsch stapten we in de Zermatt Shuttle. Deze trein bracht ons binnen 10 minuten in het mooie bergdorp Zermatt op 1.616m. Hier kennen we de bekende berg “de Matterhorn”. Veel touristen komen naar Zermatt om deze aparte berg te bewonderen. Hier was het prachtig weer ( 22 graden) en genoten we van een heerlijk bakkie cappuccino in de zon. Wij herinnerden ons het laatste bezoek in een wintervakantie van 1992. Alles is compleet vernieuwd en je herkent het niet meer. Om 4 uur vertrokken we vanuit Zermatt en zijn toen via de autotrein Goppenstein – Kandersteg terug gereden (zonder wachttijd omdat hij vertrok na 2 minuten) kwamen we weer langs de Brienzersee naar Meiringen – Reuti naar ons mooie hotel Viktoria. Om 7 uur stond ons diner weer gereed en dit keer een doorlopend buffet!

Zo ligt er weer een prachtige dag achter ons. Pa en Ma deden ook vandaag weer vele indrukken op van het prachtige Zwitserland en hebben er erg van genoten. Fijn dat we zo met elkaar deze dagen hebben mogen doorbrengen. Ze waren ook erg blij met de nieuwe reacties op reislogger.nl

Morgen hopen we nog even Luzern te bezoeken en vliegen we met vlucht AF8327 met Air France om 18:25 terug naar Amsterdam.

1. Ria:
    28 juni 2013
    Een fijne laatste dag in Zwitserland en alvast een goede reis terug naar ons platte,natte landje! Groetjes Ria.
  2. Theo en Janneke:
    28 juni 2013
    Dat klinkt weer fantastisch! Wat een mooie dingen hebben jullie gezien! Als we zo de foto's bekijken! En die 22 graden met zon mag wel mee naar Nederland hoor! Goeie terugreis! Liefs Teunis en mevr van der Linden
  3. Pieter-Jan:
    29 juni 2013
    Hallo buurtjes, mooie ervaringen hebben jullie gedeeld. Geniet er van! Het ziet er mooi uit op de foto's. Veilige thuiskomst! Groetjes
  4. Anne van der Linden:
    29 juni 2013
    Hey Lieve mensjes!

Wat een mooie verhalen en foto's weer! Gelukkig zat
    het weer mee! Op die foto's glunderen opa en oma helemaal! Ze zullen het vast niet snel vergeten!
    Goeie terugreis!

Liefs,