Dag 1: Vertrek en aankomst in Meiringen - Hasliberg

25 juni 2013 - Meiringen, Zwitserland

Beste familie en vrienden,

Vanmorgen vroeg uit de veren ! Het volgende gebeurde natuurlijk weer. Ard had een gescheurde contactlens. Gelukkig hadden we nog een reservelens. Om half zes waren bij het ouderlijk huis en reden we naar Schiphol. Ard werd stevig gefouilleerd. In zijn taststok kon men echter geen drugs vinden. Hier kregen we een fantastische begeleiding voor moeder. De vliegreis duurde maar 1 uur en is zeer goed bevallen. Moeder en vader kregen tot hun verrassing alvast hun eerste cadeau in het vliegtuig, namelijk een presentje van de crew en 2 flesjes champagne alvast voor hun a.s. 50-jarig huwelijksjubileum! Bij aankomst op airport Basel stond er weer een medisch team klaar voor moeder en verliep ook hier de service uitstekend! We hadden een auto gehuurd en kregen tot onze verrassing een iets groter maatje , namelijk een Volkswagen Sharan met schuifdeuren. Dit is echt super !

We zijn toen eerst naar Kandersteg vertrokken. Hier kwamen de oude herinneringen terug van onze wintervakanties. We denken dan vooral aan het jaar 1999 toen we hier ingesneewd waren en toen allerijl met de autotrein het dorp moesten verlaten richting Frutigen. We denken aan de vele herinneringen van Oom Jan en Tante Riet en met Maarten & Marjolein en de kinderen, Ronald, Ria en Marlies. De vakantiehuisjes nog even laten zien en bekeken.  Het dorp ligt op 1200 m en er heerst nog steeds dezelfde sfeer. De stoeltjeslift van vroeger is echter in 2008 vervangen door een supermoderne gondellift, die geheel rolstoeltoegankelijk is. Boven aangekomen stond de elektromobiel gereed en werden me rolstoel en al naar de mooie Oeschinensee gereden. In het bergrestaurant hebben we toen heerlijk gegeten en de sfeer zit er goed in.  Moeder maakt het goed en het eten valt mee omdat zij nog beschikt over enkele tanden en kiezen. Het gebit was overigens al fiscaal afgeschreven omdat het 20 jaar oud was!  Vader geniet met volle teugen!  Nadat we Kandersteg verlaten hebben via het Kandertal met mooie uitzichten op de rivier de Kander zijn we via Frutigen, Aeschi, Krattigen met mooie uitzichten op de Brienzersee en watervallen aangekomen in het Victoria hotel te Meiringen-Hasliberg. Na 230 km gereden te hebben vandaag hebben we heerlijk gegeten in het restaurant en gaan we vroeg naar bed. Allemaal de hartelijke groeten van Teun, Ria, Ton, Dineke en Ard.

1. Maarten Don:
    26 juni 2013
    Ziet er goed uit allemaal !
    Geniet er van met elkaar.
    Ik hef mijn ogen op naar de bergen (Ps 121)
  2. Fam looij:
    26 juni 2013